vineri, 18 aprilie 2014

Din poezia Egiptului faraonic


Începutul cântecelor de mare desfătare a inimii
(Papyrus Chester Beatty, 1, C 1-5)

VII
(vorbește îndrăgostitul)

De șapte zile nu-mi văd surioara
Și boala-n trupul meu s-a furișat.
Picioarele abia mi le urnesc,
De mine însumi nu mai știu nimic!

Vin pricepuții vraci la căpătâiul meu,
Dar inima nu-și află în leacuri alinarea.
Nu știu nici vrăjitorii să mă tămăduiască,
Cum oare să-mi cunoască aceștia beteșugul?

De-mi spune unul: Iat-o! - înviez.
Doar numele-i mă poate ridica.
Și solii ei în veșnic du-te-vino
Sunt singurii care mă mai țin în viață.

Ca surioara mea nu-i leac mai bun pe lume:
Întrece tot mormanul de rețete.
Sosirea ei e ca un talisman:
Cum o zăresc, mă și-nsănătoșesc.

Când ea clipește, trupul mi-e mai tânăr;
Când glăsuiește, iată-mă puternic;
Când ea mă-mbrățișează, răul piere...
Dar vai, m-a părăsit de șapte zile!...

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu